The big apple – the city that never sleep – NYC!!

Heisann!

Jeg er på plass i USA. Turen over gikk som smurt, ingen forsinkelser, og ingen andre problemer. Da jeg endelig var på plass hjemme i huset hvor jeg bor, var klokken 05 hjemme i Norge, så jeg var rimelig trøtt. Men, jetlaggen tok meg, så jeg våknet igjen kl 05 lokal tid (11 hjemme i Norge). Egentlig var klokken 06 her, men her stilte de klokken til vintertid denne helgen, så jeg måtte bare smøre meg med litt tålmodighet, spille litt wordfeud og skype med de hjemme før jeg kunne dra ut på eventyr.

Tok toget inn til NYC (tar ca 20 min til Manhattan). Og hvis du ikke har vært i NYC før, men sett det på film – ja akkurat sånn er det. Gule taxier, skyskrapere og mange herlige foretninger på 5th avenue. Her kunne jeg brukt timesvis, og ikke minst 1000-vis av kroner 🙂 🙂
Ja, det er rett og slett shopping-himmelen!
Begynner å bli rimelig trøtt igjen, men får holde meg våken til kvelden kommer, så jeg kommer inn i rytmen. I morgen er første dag på sykehuset, gleder meg til det. Har ikke så mye forventninger, for vet ikke helt hva jeg kommer til. Har ikke fått mye info, bare at jeg skal møte kl 8.30.
Legger ved noen bilder fra dagens gåtur i storbyen.
Jente #1

 

 

 

 

Grand Central Station:

 

Rockefeller Center:

 

 

Cartier:

 

Gule taxier:

Dette innlegget ble publisert i 5th Avenue, NY, Shopping, USA. Bokmerk permalenken.

2 svar til The big apple – the city that never sleep – NYC!!

  1. medisinjente3 sier:

    Detta blir ein opplevelse vennen, du e kjempe heldig! Så kjekt å sjå bilder! Gleda meg til me ein vakker dag kan reisa til NY på FERIE og SHOPPING i lag alle sammen! 🙂 🙂 *ønsketenkning*
    Masse lykke til, gleda meg til updates! 🙂

  2. medisinjente sier:

    Så spennende med oppdatering fra NYC!! Ikke litt misunnelig en gang!! Gleder meg til flere updates!! Masse masse lykke til!! Stor klem fra meg!:*

Legg igjen en kommentar

