Paraguayo

 

Dette er den beste frukten jeg får! Min YNDLINGS frukt!! Den er opprinnelig fra Kina, men det dyrkes mye av den i Spania. Noen som vet hva den kalles på norsk? Og er det i det hele tatt mulig å få tak i den i Norge?

Paraguayo heter den hvertfall på spansk, og ser ut som en litt rar og flat fersken. Den er hvitere i fruktkjøttet en fersken, også smaker den på en måte litt søtere. Det sies at den ble til pga en mutasjon i en fersken i Kina. 

Nå skal jeg ta fatt på bøkene atter en gang, og kose meg med paraguayoene jeg fant i en fruktbutikk på vei hjem fra sykehuset!

Fortsatt fin mandag!! 🙂

Klem fra Paraguaya #2

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Paraguayo

  1. medisinjente3 sier:

    Såg himla godt ut!!! eg sitte her med ein lapskaus foran meg…

Legg igjen en kommentar

